dijous, 14 de juliol del 2011

albergínia oriental

APROFITEM EL POT DE TAHIN

Si vau comprar un pot de tahin us dono una altra recepta on en gastareu. Jo vaig menjar aquestes albergínies a Egipte i vaig preguntar al guia de què estava feta la salsa, quan tinc ocasió sempre xafardejo... Ho vaig provar a casa i ara ja us puc donar la combinació perfecta per fer-la.





Amb l'albergíia fregida

Aquesta és la versió al forn


INGREDIENTS:

2 albergínies

llavors de sésam torrades (és optatiu)

oli i sal

salsa tahin :

1 cullerada sopera de tahin 

1 cullerada sopera de vinagre de vi blanc (és més suau que el de vi negre i el de módena no va bé aquí)

1 cullerada sopera d'oli

1 cullerada sopera d'aigua

una mica de sal


Agafem les albergínies i les pelem. Si us costa pelar-les les podeu tallar pel mig, li traieu la part de dalt i la de baix i les arrepengeu bé a la fusta. Amb un bon ganivet aneu repelant la pell des de dalt cap a baix. No se si m'he explicat gaire, en fi! Un cop pelades les tallem a rodanxes d' 1 cm. i les posem amb aigua i sal en un recipient. Això els treu amargor i no absorbeixen tant d'oli quan es fregeixen. Al cap d'uns minuts, amb cinc ja n'hi ha prou, s'escorren bé i s'eixuguen amb un paper absorbent.

En una paella hi posem oli abundant i l'escalfem bé. Quan estigui ben calent, però no fumejant, hi anem fregint les rodanxes d'esbergínia. Un cop fetes les distribuim al voltant d'una plàtera.

Si volem fer el plat més light podem fer l'albergínia al forn. La talleu més prima i la diustribuiu en una plàtera de forn. L'amaniu amb un rajolí d'oli i la poseu 10 minuts a 150º.

Per fer la salsa tahin posem primer el tahin i deprés l'oli, l'aigua, el vinagre i la sal. Ho remenem amb un batedor manual fins que queda una salsa fina. Si no teniu batedor ho feu amb una forquilla.

Poseu una tassa amb la salsa al mig del plat perquè cadasú se'n posi al seu gust. Tireu una mica de sèsam i una  mica de sal, si en teniu Maldon millor, per sobre de les albergínies.

3 comentaris:

  1. Caldrà tastar aquesta salseta, les esbergínies m'agraden molt!!

    ResponElimina
  2. Quan aconsegueixi el Tahin ja tindré un munt de receptes per fer ;) m'encanten les esbergínies, de qualsevol manera! i sabent que és un plat d'egipte, encara tinc més ganes de tastar-lo, m'agrada molt això de tastar plats de diferents llocs... petons!

    ResponElimina
  3. A mi també m'agraden molt les esbergínies!! Bon estiu!

    ResponElimina