dimecres, 30 d’octubre del 2013

amanida de figues i fruites

M'ENCANTEN

M'encanten les figues! I el fet que siguin de temporada i a més la temporada sigui tan curta... les fa encara més desitjables. No em puc resistir a comprar-ne cada cop que vaig a la fruiteria. Me les menjo entre àpats, per postres, a les amanides... de totes maneres, no hi puc fer més. Han d'estar al punt, però. Si són massa dolces no m'agraden, quan estan ja de color granate ja no són per mi. Ja sé que hi ha gent que és més llaminera però no és el meu cas. Quan les compreu heu de tenir en compte que tinguin la pell ferma i que no estiguin toves. Si pel contrari us agraden dolces mireu que al tacte estiguin un pel toves i mengeu-les el mateix dia, quan estan tan madures no aguanten res.
Avui una amanida amb figues, hi posarem també unes fruites deshidratades que les podreu trobar al Mercadona, en unes bosses de fruites variades. Hi ha plàtan, pinya, coco... Li donen un toc cruixent a l'amanida molt xulo.
Més receptes amb figues: figues amb xocolataamanida amb figues i pernil







INGREDIENTS:

fulles d'enciam francès

8 figues

2 cullerades de pipes de girasol i de carbassa

1 cullerada de fruites deshidratades

sal maldon ( si no en teniu no passa res)

oli i vinagre de mòdena


Netegem bé les fulles d'enciam i després les escorrem bé de l'aigua. Recordeu que les podeu assecar amb paper absorbent si no teniu un centrifugador d'enciam.

Tallem les figues a quarts.

En una plàtera posem les fulles d'enciam i les figues repartides al voltant.

Fem una vinagreta barrejant amb una forquilla 3 cullerades d'oli i una de vinagre de mòdena dins d'un bol. D'aquesta manera evitarem trobar el vinagre tot sol i que ens sembli més fort. Ho posarem ja tot barrejat amb l'oli.

Hi posem la salsa per sobre i finalment les fruites deshidratades i les pipes. Acabem amb uns petits tocs de sal maldon que li aportaran un contrast molt interessant.

5 comentaris:

  1. Són boníssimes les figues. Al lloc on jo visc ja s'han acabat, quina llàstima... Bona amanida!

    ResponElimina
  2. M'encanten les figues. Sempre en collia a la sínia on treballava. Cal anar amb compte amb les vespes, sovint entren per les clivelles. Avui faré l'amanida per sopar.

    ResponElimina
  3. M'encanten les figues. Sempre en collia a la sínia on treballava. Cal anar amb compte amb les vespes, sovint entren per les clivelles. Avui faré l'amanida per sopar.

    ResponElimina
  4. A mi també i em porten molts records d'infantesa. Trobo que el fet que siguin de les poques fruites que encara tenen temporada les fa encara més desitjades.

    ResponElimina