dijous, 5 de gener del 2017

macarrons amb bolonyesa vegetal

LA PASTA

De pasta n'hi ha de moltes formes, però n'hi ha de més curioses que només es troben a Itàlia. Sempre que hi vaig aprofito per a portar-ne i si algú que em coneix hi va em porta pasta, és l'únic que demano. Bé això i guancciale, que és galta de porc curada amb sal i pebre, per fer l'amatricina. Aquí no tenim aquest producte del porc i no és el mateix fet amb bacó. En fi, no he anat mai a comprar a cap botiga gourmet de productes italians perquè no visc a Barcelona i no ho tinc a mà però sempre que algú s'acosta a Itàlia ho aprofito. Aquesta recepta me l'ha explicada la meva filla Laia, que estima la pasta tan com jo i que un dia la va fer amb restes de verdures que li quedaven per la nevera. No em direu que no van quedar ben aprofitades! Si us agrada la pasta no us perdeu l'apartat amb més de 70 receptes que trobareu al bloc.





INGREDIENTS:

250 g de macarrons

1 porro

1 ceba

 1 carbassó petit

1 pastanaga

2 tomàquets

1 cullerada de mantega

sàlvia

sal, sucre i pebre




Pelem el porro de la primera pell i li tallem la part de baix. Fem un tall des de dalt fins al mig i netegem bé entre les fulles perquè no tingui terra. Només aprofitarem la part més blanca.

Pelem la ceba i la pastanaga, si el carbassó te la pell ben tibant no cal que el pelem, el rentem bé i ja està.

Un cop tenim la verdura a punt la passem per una picadora. Volem que ens quedi tot ben picat petit.

Posem una olla al foc amb aigua abundant i sal. Un cop l'aigua bulli hi posem la pasta i la fem el temps que indiqui l'envàs.

Mentre en una paella amb un fons d'oli que just cobreixi la paella hi posem la verdura. La salem i hi posem pebre i la deixem fer a foc mitjà-baix. Volem que s'estovi bé. Com que l'hem tallada molt petita amb uns 10 minuts en tindrem prou.

Mentre ratllem els tomàquets.

Un cop la verdura ja es ben tova l'amanim amb un polsim de sàlvia i hi afegim el tomàquet ratllat. Hi posem una mica de sal i sucre, per treure l'acidesa, i la cullerada sopera de mantega.

Escorrem bé els macarrons i els barregem amb la verdura. Donem un parell de tombs a tot plegat al foc i apaguem.

Servim els macarrons amb una mica de parmesà ratllat si volem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada